5/13/2014

Engedd el!


A hét elején, a munkahelyemen megkérdezte tőlem valaki, hogy jól érzem-e magam, mert nagyon meggyötörtnek látszom. Hiába is próbálom titkolni, van, amit én sem tudok. Az arcomra mindig minden rá van írva. Olyan kínos és lehangoló volt összegezni neki mindazt, ami velem történik, ami bennem zajlik, beszélni a legnagyobb problémámról, ami születésem óta végigkísér, és nem tudok szabadulni tőle. Nem szeretem téma ez. Aki nincs benne nap, mint nap, nem érti, hiába magyarázom el neki és már nem is szívesen teszem, mert nagyon negatívan hat rám is.

Piszok nehéz állandóan egyensúlyban tartani az életünket. A mérleg nyelve mindig más irányba billen attól függően, hogy mi történik velünk és milyen módon befolyásolnak bennünket az események. Hamar megbomlik ez a nehezen beállított egyensúly, ha nem vagyunk egyben. Az ember a megélt pillanatainak az egésze. ( Mielőtt lemegy a Nap c. film ) A gondolataink, az érzéseink és a tetteink határoznak meg minket.  Minden, ami életünk során hatással van ránk, formál minket. Az agyunk szétválogatja, szelektálja azokat. Egyesek a pozitív, míg mások a negatív oldalra kerülnek. De nem mindegy, hogy melyik irányba billen a mérleg nyelve. Amikor a negatív érzelmek túlsúlyban vannak, nagyon pesszimistán látjuk a világot. Ez mindenkivel megtörténik élete során, egyesekkel pedig igen gyakran. 

Én sem maradtam ki ebből. Engedtem, hogy elhatalmasodjon rajtam, hogy átvegye az irányítást felettem. Hamar megszoktam és észre sem vettem milyen mélyre süllyedtem. Csak azt láttam, hogy semmi sem sikerül, eltűnt a mosoly az arcomról és nem volt egy jó gondolatom sem. Nem értettem, hogy mások miért látják optimistán az életet. Olyan akartam lenni, mint ők, de elfelejtettem hogyan kell.

this photo is from: www.idezetek-neked.eoldal.hu


Mindig komolyan vettem az életet. Komoly voltam, mint egy vakbélgyulladás. Apropó vakbélgyulladás! Kevesen tudják rólam, hogy én valójában az vagyok. J  Ugyanis amikor Anya a szíve alatt hordott engem, de ezt még pontosan nem tudta, az orvosa vakbélgyulladásnak ítélte az állapotát. Végül ebből születtem meg én. Vicces és morbid is egyben. Lehet, hogy innen ez a mérhetetlen komolyság bennem? Nem tudom. De azt igen, hogy borzasztó érzés olyan sötéten látni a dolgokat, ahogyan én évekig tettem.

Tíz évvel ezelőtt nem láttam értelmét az életemnek. Egyszerre annyi csalódás ért, és azokat akkora tragédiaként éltem meg, hogy pusztított, rombolt engem. Ezek lenyomatai azóta is bennem élnek, de már másként tekintek rájuk. Utólag már könnyű okosnak lennem, de akkor, ott meg kellett élnem teljes valójában mindent. Lássuk miről is beszélek! Elszakadtam attól a helytől, ahol életemben először igazán boldog és kiegyensúlyozott lehettem; átéltem egy óriási csalódást és szakítást azzal a fiúval, akire túl sok időt pazaroltam el; komolyan megbetegedtem és a tetőpontjára érkező családi háború már csak hab volt a tortán. Esélyem sem volt arra, hogy ebből kikerüljek. Egy napig tudtam önfeledten örülni a frissen szerzett  diplomámnak, s azóta sem. Elfogytam akkor. Kívül és belül is. Nem láttam kiutat és nagyon egyedül voltam.

this photo is from: www.szerelmes.eu

Csalódás csalódást követett, de mégis annyira ragaszkodtam volna hozzá, ahhoz, aki annyiszor megbántott, hogy miatta képes voltam magamat teljesen feladni. Csak azért, hogy legyen valakim, aki meghallgat, és aki szeret. Ezekért bármire képes voltam. De hiába, hiszen nem kaptam meg azt, amire vágytam. Visszagondolva erre az időszakomra, még mindig megérint az egész, mert erre a szintre nem szeretnék még egyszer visszakerülni. Annyi érzést kellett magamba zárni évekig, hogy azok majdnem teljesen felemésztettek.
Az élet ezt az oldalát is megmutatta nekem és megtanított arra, hogy ebbe az állapotba nem szabad többé visszakerülnöm.

this photo is from: www.igazabolszerelem.hu

Egy szerelmi vagy baráti kapcsolat lezárása olyan hatással lehet ránk, mintha egy darabot kiszakítottak volna belőlünk. Mintha kicsit meghalnánk. De valaminek a vége egy másik dolognak, egy jobbnak a kezdetét jelentheti. Ezt még a legnagyobb érzelmi drámák közepén nem látjuk, mert csak arra tudunk gondolni, hogy az milyen rossz, és hogy ott akkor vége mindennek. Pedig pontosan abban a pillanatban kezdődik egy jobb élet, az új életünk!

Én akkor szó szerint majdnem meghaltam. Mert azok a negatív hullámok annyira eluralkodtak rajtam, hogy semmire nem figyeltem, de legfőképpen magamra nem és hajszál híján majdnem egy autó alatt végeztem. Sosem felejtem el. Éppen Debrecenben voltam egynapos utazáson, amikor ez történt. Pont ott kaptam azt a fejbevágást, ahol mindig nagyon kiegyensúlyozott voltam. A város is olyannak ismert meg, de akkor más voltam, felismerhetetlenül magam alatt. Nem is csoda, hogy pontosan ott rántott vissza valami az autó elől, hogy végre térjek észhez és legyek önmagam. Mert attól sokkal több vagyok, mint abban a pillanatban voltam.

Senki és semmi nem ér annyit, hogy feláldozzuk érte magunkat. Hiszen felelősek vagyunk ennyire magunkért. És ha valaki nem képes szeretni azért, aki vagy, nem fogad el olyannak, amilyen vagy, akkor nem is szeret igazán. Nem hozzád való. Nem érdemel meg téged. És te is sokkal jobbat érdemelsz. Egy ilyen kapcsolat az első hasonló jelnél már halálra van ítélve.Mégis sokszor könnyebb a szőnyeg alá söpörni a problémákat és úgy csinálni, mintha nem zavarnának és rendben lenne minden. Viszont lassan felrobbansz a maró kíntól. De már késő, mert majdnem felemésztett. Nehéz innen, pince mélyről újra a felszínre jutni.

this photo is from: www.liveinyourlove.com


Nekem gyorsabban sikerült, mint gondoltam volna. El kellett engednem. Mindent. Kezdetben a feldolgozás részeként gondolatban újra átéltem azt a napot, és próbáltam magyarázatokat kreálni a történtekre. Végül rájöttem, hogy ez a legjobb dolog, ami történhetett velem akkor. Mert új lehetőségeket kaptam általa.
Készítettem egy listát a pozitív és a negatív tulajdonságaimról és az álmaimról is, hogy lássam, mennyire vagyok értékes. Akkoriban nullán volt az önbizalmam, de minden lelki erőmet összeszedtem és új célokat tűztem ki magam elé. Újra elkezdtem tanulni, ellaposodott barátságokat melegítettem fel, nyitottabbá váltam és végre többet foglalkoztam magammal és azokkal, akik igazán megérdemelték. Akik értékelték a törődésemet.
Küzdöttem magamért és értelmet adtam minden napomnak. Sokat olvastam, és szépen lassan elkezdtem felépíteni magamat. Rövid idő alatt hatalmas utat sikerült bejárnom.Próbáltam bevonzani olyan eseményeket, amiket nagyon szerettem volna átélni. Többet sikerült is megvalósítani.
Egyre inkább úgy tekintettem vissza a mögöttem álló időszakra, mint egy leckére. Az életnek terve van velem, s az egyik állomáson túl vagyok. Már a múltam része, visszafordíthatatlan. Már semmi dolgom vele. Tanultam belőle. Megtanított arra, hogy tiszteljem és becsüljem annyira magamat, hogy senki kedvéért ne változzak meg és ne adjam fel az álmaimat.A saját életemet kell élnem és nem másét.



Az utóbbi évek azt mutatják, hogy ezt egy egész életre megjegyeztem. Nem szabad ahhoz ragaszkodni, aki lehúz, megbetegít és felemészt, mert mellette sosem lehetsz önmagad! Nem fogad el olyannak, amilyen vagy. A saját képére akar formálni. Az ilyen fojtogató kapcsolatra nincs szükséged!
Felszabadító érzés az, amikor ezekre az ember magától rájön, mert úgy érzed, hogy új lehetőséget kaptál és most már bármi sikerülhet.Néha azért meg kell állnod önvizsgálatot tartani! Újra tisztáznod kell magadban a céljaidat és azt, hogy hol tartasz az úton.
Az út fontosabb, mint a cél, mert az alakítja belsőnket. Talán még az is lehet, hogy útközben az eredeti célunk is megváltozik.



Ahhoz, hogy tovább tudjunk lépni, le kell zárnunk a múltat.  Hiszen úgysem tudunk már változtatni rajta. Ha a helyére kerülnek az elmúlt események és azok szereplői, akkor már nem okoznak többé feszültséget bennünk az emlékek. Már új emberek vagyunk, többek, mint előtte. Edzettebbek, erősebbek és reménytelibbek. Hatalmas lehetőségek nyílnak meg előttünk, mert akkor már optimistábban tekintünk a jövőbe.
,, A pesszimista minden lehetőségben nehézséget, az optimista minden nehézségben lehetőséget lát. ’’ – mondta Winston Churchill. És milyen igaza volt! Én a két véglet között lavírozok igazi mérleghez méltóan. De ez is egyféle egyensúly. Van az egyikből is egy kicsi bennem, de a másikból is.

this photo is from: www.lynnegoledner.com


Egy családi tragédia, egy lelki trauma és egy komoly betegség képes volt olyan energiákat megmozgatni bennem, amelyeknek a létezéséről fogalmam sem volt korábban. Elkezdtem pozitívabban gondolkozni, de még van min dolgozni. Mindig van min dolgozni magamon. Az utóbbi tíz évben is sok trauma ért, más jellegűek, de bármilyen küzdelem is volt számomra ez az egész, mégis eljutottam oda, hogy, ma már minden napban igyekszem megtalálni a szépet, a hasznosat és a jót. Még akkor is, ha nagyon összegyűlnek felettem azok a bizonyos fekete felhők. Minden nap egy új kezdet, egy új lehetőség valami jobbra. Próbálom annyira jól érezni magam a jelenlegi életemben, amennyire csak tudom és megengedhetem. Sokat álmodozok, mert nyughatatlan vagyok és még hosszú út áll előttem ahhoz, hogy megvalósítsam az álmaimat.
Minden helyzetből a legtöbbet és a legjobbat kihozni sokszor nagyon nehéz, de túl sok időt töltöttem már a másik oldalon és elég volt belőle. Az optimistábbak táborában jobban érzem magam, ahol még sokat kell dolgoznom magamon ahhoz, hogy annyira megerősödjek, hogy egy újabb kedvezőtlen fordulat ne rántson majd magával a mélybe… Sosem szabad feladni! Küzdeni kell magunkért és az álmainkért! Ami elmúlt, megtörtént, ami már nem szolgálja a testi és lelki jólétünket, azt el kell engednünk!


this photo is from: www.huffingtonpost.com







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése